niedziela, 28 marca 2010

KURS - exploding box

Znalazłam kurs na exploding box (link podałam w poprzednim poście).

Za namową zrobiłam... Pudełko wcale nie jest "ciężkie" ani pracochłonne. Pierwszy raz jest na pewno trudny, ale efekty wynagradzają wszystko.



Na jednowarstwowe pudełko o wymiarach 7x7x7 potrzebne Wam będzie:
 
Narzędzia:
- mata do cięcia,
- linijka,
- nożyczki,
- klej,
- dłutko lub kość introligatorska,
- dziurkacz do zaokrąglenia rogów,
- opcjonalnie wałek do dobrego przyciskania klejonych materiałów.

Materiały:
- baza (w moim przypadku dwie kartki A4 w kolorze ecru),
- dwie kartki ozdobnego papieru (mogą być ścinki),

opcjonalne narzędzia i elementy do ozdobienia (dziurkacze, tasiemka, kwiatki)



Wykonanie:
Kartkę A4 przycinamy do wymiarów 21x21

z każdego boku, zaznaczamy punkty co 7 cm

dłutkiem do embossingu łączymy nasze punkty

po ich "narysowaniu" powstaje siatka.

Skrajne kwadraty (zaznaczone krzyżykiem) odcinamy

Powstała nam baza pudełka

Poszczególne "skrzydełka" zaginamy wzdłuż powstałych linii

Z ozdobnego papieru wycinamy odpowiednią ilość kwadracików (w moim przypadku 7 zielonych i 4 ecru - dodatkowo ozdobiłam je przeszyciami)

Kwadraciki możemy zacząć ozdabiać. Przed przyklejeniem, można zaokrąglić rogi - pudełko lepiej się zamyka. Odpowiednio wykończone przyklejać do pudełka.

Wieczko
kwadrat o wymiarach 9.2 x 9.2 (jest płytsze bo na pudełko zachodzi jedynie cm, można zrobić szersze). 1 cm od brzegów przeciągamy dłutkiem "rysując" linię zgięcia.

Najlepiej jest ozdabiać wieczko przed sklejeniem

sklejamy wieczko

i exploding box jest gotowy



Życzę miłego tworzenia i pięknych efektów.

16 komentarzy:

  1. Piękne pudełeczko Ci wyszło;)
    Dziękuję za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proponuję wstawić na forum. Na pewno dziewczyny docenią :) Dobra robota...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda całkiem prosto, więc chyba spróbuję niedługo.

    OdpowiedzUsuń
  4. muszę zakupić dłutko, na razie linie zgięcia delikatnie nacinam nożykiem lub skalpelem :)
    kurs bardzo udany i przydatny :D
    widzę tylko ja mam sklerozę i zapomniałam zrobić większe wieczko niż pudełko ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne! super kursik i jak ładnie opracowany, brawo!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. No i ja dzisiaj będę z pudełeczkiem walczyć.
    Mam nadzieję, że mi się uda !!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne pudełko!
    Zdolniacha z Ciebie, i w dodatku mega cierpliwa :P.

    OdpowiedzUsuń
  8. rewelacyjny kursik! dzięki Ci za niego :) chyba się skuszę na takie pudełeczko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniały kursik, choć wieczko wolę robić inaczej, żeby było bardziej masywne, tak samo jak i spód sklejony z dwóch paseczków, lecz pomysł z zaokrągleniem rogów genialny! Efekty moich eksperymentów z exploding boxem możesz obejrzeć tutaj: http://zielony-dolek-grajdolek.blogspot.com/2012/06/dzien-matki.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pudełeczko! Mogę skorzystać z tutorialu i zrobić podobne na ślub?
    Błagam - gdzie kupić te dziurkacze, które są pokazane w tutorialu??? Interesuje mnie motyl (biały dziurkacz) i biały dziurkacz z gałązką? Pewnie to Martha Stewart?
    Byłabym wdzięczna za odpowiedź!
    Zapraszam na moją stronkę!

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam:) Ja też się podpisuję:) Potrzebny mi kurs na exploding box i znalazłam tutaj. Dziękuję za to że jesteście:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za kurs - wykorzystałam, chyba z powodzeniem ;-)
    http://usylwki.blogspot.com/2013/05/zanudze-was.html

    OdpowiedzUsuń
  13. Skorzystałam z Twojego opisu i wyszło mi to :-)

    http://euphoriahandmade.blogspot.com/2013/06/znowu-srubki-czyli-cos-dla-mezczyzny.html

    Dzięki wielkie♥

    OdpowiedzUsuń
  14. Super , na pewno skorzystam z kursu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń